Виховна робота в навчальному
закладі спрямована на виконання Законів
України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Конституції України, Концепції національного
виховання, Наказ МОН № 641 від 16.06.15 року «Про затвердження Концепції національно патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах»
Виховання - це процес
залучення особистості до засвоєння вироблених людством цінностей, створення
сприятливих умов для реалізації нею свого природного потенціалу та творчого
ставлення до життя, спрямований на утвердження суспільно значущих норм і правил
поведінки особистості.
Особистість - суспільна істота, яка вільно
та відповідально визначає свою позицію серед інших, здатна до свідомих
соціальних дій; орієнтується у своїй життєдіяльності на прийняті у суспільстві
цінності. Система цінностей і якостей особистості розвивається і виявляється
через її власні ставлення. Цей процес передбачає поєднання інтересів
особистості (вільного саморозвитку і збереження своєї індивідуальності),
суспільства (саморозвиток особистості має здійснюватися на моральній основі),
держави, нації (діти мають зростати національно свідомими громадянами,
патріотами, здатними забезпечити країні гідне місце у цивілізованому світі).
Формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, до себе і
людей, свого фізичного „Я”, природи, праці та мистецтва має виявлятися в
особистісному зростанні кожної дитини, її гармонійному розвитку, становленні
громадянина України, здатного виявляти національну гідність, успішно
самореалізовуватися в соціумі як сім’янин, професіонал, носій культури.
Здійснення означених завдань можливе за умови реалізації проектно-цільового
підходу до управління виховним процесом та його організації, що зумовлює необхідність
розробки класними керівниками (вихователями, педагогом-організатором) програм
виховної роботи з учнівськими колективами.
Проблема
над
якою працює педагогічний колектив: «Дослідження творчого потенціалу учнів,
створення умов для вільного розвитку особистості школяра шляхом залучення його
до різноманітних видів діяльності».
Мета виховного процесу:
забезпечити умови для індивідуального творчого розвитку учнів,
урахування їх особистих досягнень, стимулювання творчої активності, найбільш повну
її реалізацію в різних видах позаурочної діяльності, актуалізацію здібностей та
інтересів у виховному середовищі школи.
Виховна робота в І семестрі 2015/2016 навчальному
році була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку
дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування патріотичного
та демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально-етичних
норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому
виборі здорового способу життя , на осмислення самовизначення у виборі
професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання
любові до рідної землі, мови, на формування правової культури, негативного
ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю
з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями.
Робота здійснюється відповідно
до річного плану роботи школи, яка є науково обґрунтованою системою загальнокультурних і
національно-патріотичних цінностей та відповідною сукупністю соціально значущих
якостей особистості.
Всі напрямки виховної роботи щільно
взаємопов’язані між собою та виконуються
згідно з річним планом виховної роботи, планами роботи класних
керівників, планом МО класних керівників, планом вихователя та керівників
гуртків.
Система виховної
роботи школи:
Місячне та тижневе
планування позаурочної виховної роботи в школі.
· Організація методичної роботи з
актуальних проблем виховання учнів.
· Організація учнівського
самоврядування, співпрацю з районним парламентом дітей.
· Розвиток здібностей учнів у
гуртковій роботі.
· Залучення обдарованих учнів до
участі у конкурсах,виставках, змаганнях різних рівнів.
· Співпраця з позашкільними
закладами, громадськими, культурно – просвітницькими організаціями,
правоохоронними органами в проведенні позаурочної виховної роботи в школі.
· Система сімейного виховання,
педагогічного всеобучу батьків та громадськості.
Планування
форм виховної діяльності здійснюється
відповідно до потреб кожного окремого класу, визначено терміни їх
виконання та відповідальних осіб. Оформлено додатками плани проведення форм
роботи щодо тематичних тижнів, місячників, ювілейних та пам’ятних дат.
Для надання допомоги, сприяння
розвитку творчого потенціалу класного керівника, планування виховної роботи у
класі, впровадження передового педагогічного досвіду, інноваційних педагогічних
технологій в школі працює ШМО
класних керівників. Розроблено план роботи, в якому передбачено проведення
засідань з обміну досвідом та нарад з проблем виховної роботи. На засіданнях
ШМО класних керівників розглядалися актуальні питання з виховної роботи, з
родинного виховання та позакласних форм виховної діяльності. Адміністрація
школи здійснює контроль за виконанням запланованих форм роботи.
Питання щодо організації виховної роботи
розглядалися на засіданнях педагогічних рад, нарадах при директорові, про що свідчать накази та протоколи засідань.
Виконання
завдань і реалізація основних принципів виховної роботи (ціннісне ставлення
особистості до суспільства; ціннісне
ставлення особистості до людей і держави; ціннісне ставлення особистості до
природи; ціннісне ставлення особистості
до мистецтва; ціннісне ставлення
особистості до праці; ціннісне ставлення
особистості до себе) протягом 2015/2016
навчального року здійснювалися за
напрямками:
«Основні виховні заходи та пізнавальна діяльність,
національно-патріотичне виховання, туристко-краєзнавча робота»;
«Правове виховання та
профілактична робота з учнями»;
«Соціальний захист
учнів»;
«Спортивно-масові заходи,
заходи з охорони здоров’я учнів»;
«Індивідуальна робота з
обдарованими учнями»;
«Робота з активом
шкільного парламенту»;
«Заходи з екологічного, природоохоронного,
трудового виховання. Профорієнтація»;
«Робота з батьками і
громадскістю»
Всі ці напрямки тісно пов’язані між собою і мають
спільну мету, але знаходять різні шляхи її досягнення.
Адміністрація
школи вивчає і аналізує:
нормативно-правове забезпечення організації виховного процесу, планування
виховної роботи, організація виховних форм діяльності , охоплення учнів різними
формами виховної роботи, контрольно-аналітична діяльність, створення системи
виховної роботи , організація дозвілля школярів, розвиток учнівського
самоврядування.
Навчальний заклад своєчасно
проводить роботу щодо виконання наказів, рекомендацій (листів) відділу освіти,
Департаменту науки і освіти, КОІППО
В.Сухомлинського з питань виховної роботи,
вносячи відповідні доповнення до річного плану роботи, до планів класних
керівників.
На виконання наказу відділу освіти
райдержадміністрації про вшанування
героїв, які віддали своє життя за Україну, що протягом року були проведені
різні виховні заходи:
* бесіда на тему «У нас одна
Батьківщина — наша рідна Україна", (Новікова
Т.І., 3 клас);
* виховна година «Герої серед нас» (Рябокінь С.М., 5 клас);
* флеш-моб «Сонечко доброти» (учнівське самоврядування);
* зустрічі з учасниками АТО(класні керівники
1-9 класів);
* перегляд кінофільмів про «кіборгів»;
*
година спілкування «Наші земляки»
(Оковитий О.О., 8 клас);
* виховна година – зустріч «Служу народу України» (Мурашкіна
Н.С., 9 клас).
Були проведені уроки на тему «Україна – єдина нація», які пропагували патріотизм, любов до Батьківщини.
Відповідно до
всесвітніх історичних дат, пам’ятних подій нашої держави і району проводились
різноманітні виховні заходи, місячники,
тематичні тижні, акції, а також
святкові дійства, які стали традиційними для нашого закладу.
Навчальний рік розпочався із місячника фізкультури та збереження здоров’я «Хто здоровий
- той сміється»
Тиждень знань правил дорожнього руху «Коли
вирушаєш у путь – завжди обережним будь» (вересень)
Під час
Тижня з учнями початкових класів було проведено:
Тренінг
для учнів 5- 9 класів «Коли вирушаєш у путь – завжди обережним будь!» (Лозовська В.В).
Бесіда
«Безпечна дорога: дім-школа» вчитель Штець А.Ф. (1-4 класи);
урок-гру на тему:
«Основні правила поведінки учнів на вулиці та дорозі» (8,7 класи вчитель Борсюк
О.Л.);
Учні 5-9
класів брали участь у вікторинах.
Учні 1-
9 класів брали активну участь у конкурсі
малюнків та плакатів на тему: “Увага! Діти на дорозі!” У шкільній бібліотеці було розгорнуто книжкову
виставку для батьків та дітей «Правила безпеки на вулицях і дорогах» (бібліотекар
Бибик С.В.).
Членами шкільного самоврядування проведено загальношкільну лінійку по Тижню
знань правил дорожнього руху та відзначено
найактивніших учнів. Переможцями стали такі учні: Бірка Роман, Самар Валерія, учні 1 класу;
Шрамко Андрій, учень 4 класу; Незвінська
Дарія, ученицю 6 класу.
Під час
Тижня діти навчилися:
* прогнозувати небезпечні ситуації та знаходити
правильні рішення щодо безпечного виходу з цих ситуацій;
* надавати само–та
взаємодопомогу, звертатися за допомогою у відповідні органи.
Тиждень миру
Мета тижня: формування
громадянської позиції, патріотизму, любові до України.
Протягом Тижня були
проведені заходи:
Тематичні
виховні години, лекції (1-9 класи)
Конкурс
малюнків на тему: «Ми за мир і нашу рідну Україну!»Переможці конкурсу: Гецко
Вікторія (1клас), Юшко Я.(2 клас), Гецко С., Антонов В.(3 клас), Трохименко Н.
(4клас), Трончу Є. 5клас);
Протягом
тижня створено майданчик для розмальовок, де учні малювали малюнки на тему «Моя
Україна величним розмаєм цвіте». Переможцем стала Кудінова Д.
(9 клас).
Акція- ярмарок «До України серцем прихилюся».
Зібрані кошти були перераховані в благодійний
фонд «Сильні духом» (300 грн). Переможцями були учні 5 класу, які
зібрали найбільше коштів. Прийняли участь у благодійній акції «Милосердя», яка
присвячена Міжнародному дню людей похилого віку. (300грн)
Жовтень місяць
– це місячник шкільних наук.
Він пройшов під
девізом: «Знання – це скарб, а вміння
вчитися – ключ до нього»
Мета
місячника – виховання свідомого ставлення до навчання, формування основних
життєвих компетенцій.
На протязі місяця
проходили шкільні олімпіади.
В рамках декади
біології проходила КТС «Знай, люби,
бережи » (вчитель Кудінова О.Г..). Учні на протязі декади
малювали малюнки, проводилася вікторина про рослини та засідання клубу «Мудра
Сова».
В цьому році вперше
відзначалося свято День захисника України -14 жовтня.
Протягом
тижня проводилися уроки мужності «Їм судилося іти на захист Батьківщини» (1-
9класи), конкурси малюнків «Вічна слава героям» , проведено військово-спортивне
свято «Будь готовим до захисту Вітчизни» на якому були присутні учасники АТО
(Стахов Сергій, якому вручили подарунки для воїнів АТО, від учнівського та
вчительського колективу) Цікаво пройшов
конкурс патріотичної пісні де перемогли учні 9 класу. Діти із
задоволенням відгукнулися на акцію «Напиши листа захиснику України», які потім
передали через волонтерів для захисників.
Цикл заходів до місячника української мови та писемності
,,не цурайся того слова, що мати співала» Т.Шевченко
(листопад):
· Конкурс знавців української мови
ім. П. Яцика (Савченко Андрій ,
учень 5 класу, Стьожка Аміна (3 клас) І місце в районі)
· Всеукраїнський диктант
· Інформаційна лінійка до Дня
української мови та писемності (Рябокінь С.М.)
· Інтелектуальна гра «Я люблю Україну» (7-9 кл.)
· КТС «Свято казки» (1-6 кл.)
Тиждень толерантності проводили комісії з
учнівське самоврядування по днях, які мали назву:
· День відкритості. Акція «Відкритий мікрофон» - «Репортерська осінь»: Що для тебе означає бути толерантним ? (учнівське самоврядування, комісія інформації)
· Тренінги по толерантності «Ми
– одне ціле» (психолог та комісія внутрішнього контролю)
· День
тактовності. Конкурс малюнків, колажів «Ми дуже різні, але
ми - разом!» (комісія науки та освіти)
· День
толерантності. Бесіди, виховні заходи на тему
толерантності (комісія культури та
дозвілля)
День ввічливості. Акція
«Засвіти ліхтарик толерантності (комісія здорового способу життя)
з 9 до 13
листопада 2015 року проводився Тижень знань Пожежної безпеки
на тему: «Вогонь – наш друг, та не завжди, чекати
можна і біди!» пройшли дуже цікаві заходи, де учні складини вірші,
казки, малювали малюнки та приймали часть у вікторині, а під час оздоровлення
(червень) зустрілися з пожежниками.
Проведення циклу заходів, присвячених Дню вшанування
герої «Небесної сотні»
· Виховні години (1-9 кл.)
· День Гідності та Свободи (21 листопада)
Заходи з проведення щорічної акції «16
днів проти насильства»:
- виховні години на тему: «Молодь проти агресії і
насильства» (класні керівники 1-9класів);
- написання творів роздумів на тему «Щастя моєї родини»,
«Насильство в сім’ї руйнує її»;
- виставка книг,
брошур, журналів про жорстоку поведінку,толерантність (бібліотекар Бибик С.В.);
- анкетування учнів
школи щодо проявів насильства в школі,дома, громадських місцях (психолог
Юкляєвська А.І.);
- заняття з елементами тренінгу (психолог Юкляєвська А.І.)
-
круглий стіл з лідерами учнівського самоврядування
«Світ без насильства»
Місячник морально – правових знань «А справедливість є закон законів»
Тиждень з історії та права:
· Галерея «Кримінальний
репортер»(Вчитель Доренко О.В.)
· Турнір «Загадкові цивілізації
Єгипет»( Вчитель Доренко О.В.)
· Година патріотизму Вчитель Доренко О.В.)
· Години спілкування « Мої права. Мої обов’язки»
(Класний керівник 4 класу Бивзюк Д.О.)
· Виставка у шкільній бібліотеці
«Великі права малої дитини» (бібліотекар Бибик С.В.)
· Мініатюра. Територія права і
закону: сторінками Конституції. (Вчитель Доренко О.В.)
· Урок доброти (Новікова Т.І., 3
клас), до Міжнародного дня інвалідів
Другий семестр розпочався з
місячника пізнавальної діяльності під назвою «Горді ми тепер безмежно, коли
чуємо слова «Україна – незалежна, суверенна і нова»»
Мета місячника:
прищеплювати й розвивати в учнів патріотичні почуття, розвивати пізнавальну,
творчу активність учнів. З метою формувати та прищеплювати любов до України
проводилися:
-
виховні години до Дня
Соборності України (Вчитель Доренко О.В.);
Розвивала
пізнавальну та творчу активність учнів
декада математики(Мурашкіна Н.С.) та тиждень інформатики (Салтан Р.О.)
Місячник морального та громадянського
виховання «Молодим оберігати міць держави» проходив у лютому
місяці.
Відкрив місячник Тиждень
сприяння здоровому способу життя та безпеки життєдіяльності на тему «Здоров’я
мати – вік біди не знати!»
- години спілкування по класах на теми: «Зимові ігри та
розваги і здоров‘я»(кл.керівники
1-4кл.);
- «Турбота про здоров‘я - це найважливіше завдання кожної
людини» (5-9 кл.) ;
- конкурс плакатів та кросвордів на тему:«Здоров’я мати
- вік біди не знати!» (вчитель Кудінова О.Г.);
- Засідання клубу
«Мудра Сова» (Лозовська В.В.);
Тиждень
хімії проходив цікаво. Учні школи взяли
активну участь в його заході:
- навчальні досліди, цікаві вікторини, кросворди
(вчитель Кудінова О.Г.);
Формувати естетичні почуття уявлення
і знання про прекрасне в слові та в мистецтві відобразилося в святковій
лінійці до Міжнародного дня рідної мови
(вчитель Рябокінь С.О.); флеш-моб «Я говорю українською» (Рябовол О.А.)
Тиждень соціальної
справедливості розпочався із лінійки до Дня
соціальної справедливості.
- тематичні виховні години та години
спілкування по класах ( класні керівники 1-9 класів)
- тренінгові заняття до дня соціального захисту дітей, анкетування
«Толерантність у нашому житті» (5-9
кл, психолог) та «Будьмо добрими людьми і не будьмо злими» (1-4 кл, психолог)
- виставка плакатів,
колажів до Дня соціальної справедливості
- підсумкова лінійка
«Герої не вмирають» (учнівське самоврядування)
Місячник
естетичного виховання «Що внутрішня, що зовнішня краса тобі одній дарована,
людино» Березень
розпочався з тижня творчості до 8 березня (концерт для батьків) та КТС присвячений 160 річчю від дня народження І. Я. Франка:
-
конкурс
малюнків до творів Франка;
-
інсценівка
казок Франка (1-7 класи);
-
пісні на
вірші Франка (8-9 класи, вчителі).
-
написання
есе.
Дуже цікаво пройшов
пісенний конкурс на вірші Франка в якому участь взяли і вчителі.
Місячник ціннісного ставлення до
природи “Душа природи природи – душа
добра” розпочався з декади екології:
- трудових
десантів по прибиранню території школи;
- акція « Зробимо Україну чистішою» прибирання
стихійних смітттєзвалищ біля території школи;
-акція «Найзеленіший куточок» насаджування квітів,
дерев;
- флеш-моб
«Від роду – до роду, від роду – до нації» (учнівське самоврядування);
Протягом
місяця проведено ряд тематичних виховних заходів:
- презентації, екологічні проекти «Збережемо первоцвіти»
(класні керівники);
- тематичні виховні години по класах
(класні керівники);
- виступ агітбригади ( Новікова Т.І., Лозовська
В.В.)
Ці заходи формували поняття про довкілля, дбайливе ставлення до природи в
традиціях українського народу, активної життєвої позиції щодо оздоровлення
довкілля; усвідомлення себе як невід’ємної частини природи, взаємозалежності
людини та природи, взаємозв’язку стану довкілля та здоров’я людей.
В рамках місячника проведено
загальношкільну лінійку до Міжнародного дня пам’яті жертв радіаційних аварій та
катастроф «Чорнобиль - чорна біль України»(парламент) на яку запрошено
учасників тих подій Бригара С.А. та Корніченка В.;
Традиційна акція, яка проводиться щорічно в школі «Від
серця до серця» (парламент), зібрані кошти перерахували у благодійний фонд
«Сильні духом» для онкохворих дітей та дітей, які постраждали під час
антитерористичної операції.
Тиждень «З Європою в серці» пройшов під девізом
«Вивчайте світ за допомогою різних мов, щодо популяризації вивчення англійської мови.
Протягом тижня учні
проводили:
-
конкурси
віршів на англійській мові;
-
інсценівка
казок;
-
конкурс пісень.
В квітні проведився Тиждень
безпеки життєдіяльності на тему: «Цивільний
захист – це не жарти, треба всім про нього знати»
Заходи,
які пройшли протягом тижня:
- тематичної
виставки літератури (Бибик С.В.)
-
виготовлення на уроках трудового навчання найпростіших засобів захисту дихання
(протипилових тканинних масок, ватно-марлевих пов’язок тощо).
- обговорення
художніх творів та історичних подій, у яких висвітлюється тема надзвичайних
ситуацій (на уроках з гуманітарних предметів).
-тематичні
бесіди з безпеки безпеки життєдіяльності на тему: «Цивільний захист – це
не жарти, треба всім про нього знати» ;
- Зустріч з лікарем-травматологом ЦРЛ
(Лозовська В.В.)
- Тренувальні
заняття з ЦЗ. Проведення навчальної евакуації (Оковитий О.О., Лозовська В.В.)
Місячник ціннісного ставлення до сім’ї, родини, людей пройшов
під назвою «Ми йдемо в світ зі
знаннями»
Заходи, які
проходили протягом місяця формували основи громадянських загальнолюдських
цінностей та моральних якостей, культури поведінки вдома, школі, громадських
місцях, на відпочинку та орієнтував на здоровий спосіб життя. Розпочався
місячник з Тижня пам’яті;
-
тематичні виховні години,(класні керівники);
-
конкурс на
кращий поетичний твір до Дня Перемоги;
Заходи до Дня
Матері та День сім’ї (вчителі-предметники, класні керівники)
-
виховні
години «Хай у родині живе доброта» (1 клас, Карпенко Н.А.)
-
година
спілкування «Святість жінки в її материнському покликанні» (9 клас, Мурашкіна
Н.С.);
-
класна
година «Байдужість до матері не прощається» (5 клас. Рябокінь С.М.)
Заходи у
зв’язку з 75-ми роковинами трагедії Бабиного яру, які пройшли у травні:
-
конференція «Злочини фашистського режиму» (8-9 класи, Оковитий
О.О., Доренко О.В.)
-
Екскурсія на кручі до місця розстрілу людей в Устинівському районі
в 1941 (серпень) – 1944 (березень) та вшанування пам’яті (1-4 класи, Карпенко
Н.А., Новікова Т.І., Доренко О.В.);
-
урок-реквієм «Свічка
скорботи» (6 клас, кудінова О.Г.);
-
відеоролики «Трагедії Бабиного Яру» (9клас, Мурашкіна Н.С., Доренко О.В.)
В рамках
відзначення Дня пам’яті
політичних репресій в школі проведено ряд заходів:
- урок історії «День пам’яті політичних
репресій» (6 клас, Доренко О.В.)
-
літературна година «Я повернуся до вас знову…» В. Стус (9 клас,
Мурашкіна Н.С.)
-
відеофільм про кримських татар (5 - 9 класи, Доренко О.В., класні керівники)
Протягом року, у відповідності до річного
плану роботи, згідно Положення про проведення Тижнів безпеки життєдіяльності та
з метою популяризації знань правил безпеки життєдіяльності дітей та здорового
способу життя в школі проведено чотири Тижня безпеки життєдіяльності, на яких
класні керівники прищеплювали навички обережної поведінки в довкіллі та
бережливого ставлення до збереження свого здоров'я, життя та здоров'я
оточуючих. Для проведення виховних годин залучалися фахівці: працівники ДАІ,
пожежної частини, медичної сфери.
Протягом року питання з охорони праці та
безпеки життєдіяльності розглядалось на засіданні методичного об’єднання
класних керівників, на нарадах при заступникові директора з виховної роботи,
нарадах при директору.
Організація соціального захисту дітей пільгового
контингенту: актуальним є
питання соціального захисту дитини.
Класні керівники 1-9
класів на початку вересня складають Соціальний паспорт класу, у якому зазначені
категорії дітей, які потребують посиленої уваги.
Протягом року здійснено:
· Виявлення дітей
пільгового контингенту.
· Створення
соціального паспорту дітей пільгового контингенту.
· Залучення до гурткової роботи
дітей пільгового контингенту.
· Організація безкоштовного
харчування дітей пільгового контингенту:
- дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського
піклування;
- дітей із малозабезпечених сімей;
· Організація консультаційної допомоги батькам пільгового контингенту.
· Залучення учнів пільгового
контингенту до роботи в органах самоврядування.
· Участь дітей пільгових категорій у
новорічних та різдвяних святах.
· Організовано безкоштовне
харчування для дітей пільгового контингенту
· Призначено громадського інспектора
з охорони дитинства(Новікову Т.І.)
Робота гуртків
З метою зайнятості учнів
в позаурочний час та змістовного проведення дозвілля організована робота гуртків:
клуб Мудрої Сови. Гуртківці приймають активну участь в житті школи, в
районних конкурсах, виставках дитячих робіт.
Діяльність
учнівського самоврядування В школі активно діє система самоврядування.
Ця система покликана реалізувати організаційний, творчий та науковий потенціали
школярів. Виходячи
саме з таких позицій, в школі діє демократична модель учнівського
самоврядування .
Головою учнівського самоврядування є президент
школи Могиленко Каріна, якому підпорядковуються 5 комісій: комісія культури та
дозвілля, комісія екології, туризму, охорони здоров’я та
спорту, комісія
внутрішніх справ, комісія освіти і науки,
комісія інформації.
Структура самоврядування досить проста: «Не
говорити й споглядати, а вершити і творити» З метою збагачення високого
освітнього рівня та комфортного дозвілля учнів шкільний парламент тісно
співпрацює з районним парламентом дітей. Учні школи брали участь у всіх
запропонованих шкільних заходах, а саме :
- в
підготовці та проведенні Свята першого дзвоника;
- підготовка
концерту до Дня працівника освіти;
- до Дня захисника України;
- в
шкільному та районному турах інтелектуальних ігор «Що?ДЕ? Коли?;
- виготовлення листівок
Діду Морозу (1-4 класи);
- новорічна виставка (1-9класи)
- новорічні
святкування;
- зустріч з воїнами – інтернаціоналістами та воїнами АТО;
- День Гідності та Свободи
-загальношкільна лінійка до Чорнобильської катастрофи;
- тиждень Пам’яті;
- тиждень «З Європою в серці»;
- свято Останнього дзвінка;
- випускний для 9 класу:
- флеш-моб «Сонечко Доброти»;
- флеш-моб «Від роду до
роду, від народу до нації»
Організовано
і проведено такі акції:
-
«Акція милосердя»
- акція
«Серце до серця»
- «Увага! На дорозі – діти»;
- «16 днів проти насильства»
- «Шкідливим звичкам: “Ні !»;
- «Запали свічку»;
- «Чи знаєш ти свої права, дитино»
- Зробимо
Україну чистою»
Рейди:
-
наявність в учнів шкільної форми,
- стану підручників,
- стану ведення щоденників;
- спізнення на уроки;
- як ти готуєшся до уроку
- як ми
записуємо домашнє завдання
- по виявленню учнів, схильних до пропусків
уроків без поважних причин.
Завдяки участі дітей у різних виховних заходах
зростає соціальна активність та відповідальність в процесі практичної
громадської діяльності школярів; розвиваються творчі риси характеру, а саме:
цілеспрямованість, винахідливість, готовність до виправданого ризику.
Організація роботи з батьками.
Запорукою успішної виховної діяльності з
учнями є співпраця навчального закладу з батьками, оскільки саме сім’я значно
впливає на процес розвитку особистості дитини. Тому важливе і відповідальне
завдання вчителя - зробити батьків
активними учасниками педагогічного процесу.
Зростання ролі
батьківського комітету в житті школи, з кожним роком набуває партнерських взаємовідносин між учасниками
навчально-виховного процесу та батьками на базі довіри та взаємодопомоги.
Залучення батьків до активного життя школи та дітей відбувається за рахунок :
індивідуальних бесід, анкетування, загальношкільних батьківських зборів,
залучення батьків до участі та проведенні
свят.
Тематика
батьківських зборів:
1.
Загальношкільні:«Про єдині вимоги до учнів Устинівської ЗШ І-ІІступенів та
дотримання статуту»;
2. «Моя
сім’я – моє багатство. Презентація власного «Я»» (7 клас)
3. «Сімейне виховання, як гарант становлення
особистості» (9 клас)
4.
«Адаптація вихованців та учнів 1, 5
класу»;
Загальношкільні свята:
·
урочистості до 160-річчя І.Я. Франка
·
Свято Першого дзвоника
·
«Олімпійський урок»
·
до Дня працівника освіти “Усі квіти світу, тобі, учителю!”
·
Свято рідної мови
·
Новорічна казка
·
Свято Останнього дзвінка;
·
Випускний для 9 класу.
Проведені шкільні конкурси-виставки:
·
«Знай і люби свій рідний край»
переможці Бригар А., Кудінова Д,
НосачоваВ., Костянецький Є.)
·
« День зустрічі птахів» Трончу Є, Бобрис Н., Чемиртан О.
·
« Новорічна композиція» ( грудень)
·
«Декоративно-прикладне мистецтво» переможці Самар В.Ю. (1клас) та
вишивка учениці 9 класу Кудінової Д.В.
·
«Великдень» (квітень)
·
«Охорона праці очима дітей»
Костянецький Є, Рябовол М., Степанова Д, Бабін А.
·
«Мої права» малюнок 1 клас.
·
Конкурс малюнків до творів
І.Я.Франка(лютий)
·
Конкурс малюнків, фотографій
«Збережемо первоцвіти» (квітень)
·
Участь у конкурсах:
·
Всеукраїнський літературний конкурс «Розкрилля душі»
·
Міжнародний конкурс знавців
української мови імені Петра Яцика
·
Предметні конкурси ( «Кенгуру», «Соняшник », «Колосок»)
·
«Вчимось заповідати»
·
«Світ очима дітей»
·
Інтелектуальний конкурс «Що? Де? Коли? (І місце)
У навчальному закладі організовано роботу щодо
виконання Комплексної програми профілактики правопорушень на 2011-2016 роки.
Основним завданням адміністрації
навчального закладу залишається сприяння підвищенню ефективності роботи щодо
профілактики злочинності та правопорушень серед учнівської молоді;
удосконалення форм соціальної підтримки дітей, які перебувають у складних
життєвих обставинах; сприяння ранньому виявленню кризових сімей і забезпечення
захисту прав дітей, які в них виховуються.
Кожного місяця по класах проводиться день правових знань.
З метою
виявлення „дітей вулиці” (безпритульних, тих, що жебракують) та тих, що не
відвідують занять у школі; виявлення реклами, відео-, аудіо- та друкованої
продукції, що негативно впливають на свідомість дітей, згідно графіку
проводяться щоквартальні профілактичні рейди по запобіганню бездоглядності,
безпритульності та злочинності серед неповнолітніх.
Що чверті
проводиться звірка щодо обліку дітей, схильних до правопорушень, бродяжництва,
жебракування, дітей із сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах, та
дітей пільгових категорій, про що складається відповідний акт.
У навчальному закладі постійно вживаються заходи щодо раннього
виявлення сімей, які опинились у складних життєвих обставинах.
Враховуючи
актуальність питання щодо формування культури сімейних стосунків, підвищення
відповідальності батьків за виховання дітей, підтримки сімей, що потрапили в
складні життєві обставини, заплановано продовжувати роботу в даному напрямку.
На нараді при
директору заслухані питання щодо
контролю за відвідуванням учнями навчального закладу, щодо запобігання дитячої
бездоглядності, профілактики злочинності, щодо роботи з важкими підлітками,
щодо своєчасного ведення класними
керівниками обліку відвідування учнями школи в класному журналі та в
шкільному журналі обліку відвідування.
Про проведення
заходів з національно-патріотичного виховання в 2016 році
-
виконання Державного Гімну України та підняття Державного прапора
України;
-
організувати зустрічі з учасниками АТО;
-
ознайомити з проведенням дитячих
і молодіжних Всеукраїнських конкурсів національно-патріотичних
спрямування;
-
щорічних фестивалів;
Заходи по програмі Конвенція ООН на період до 2016 року;
·
Заходи щодо попередження вживання алкогольних напоїв серед дітей,.
·
Заходи на виконання Національної програми патріотичного виховання,
формування здорового способу життя;
·
Заходи на виконання обласної програми протидії торгівлі людьми .
·
Заходи щодо протидії
поширенню наркоманії, тютюнопаління та алкоголізму серед неповнолітніх;
·
Заходи щодо захисту прав суспільної моралі;
·
Заходи щодо профілактики дитячої бездоглядності та
безпритульності,
правової
та психологічної підтримки дітей, які потрапили в складні соціальні умови;
·
Заходи щодо реалізації Національної кампанії «Стоп насильству!»
·
Заходи щодо посилення уваги до проблем дітей – інвалідів
·
Заходи щодо виконання Закону України«Про попередження насильства в
сім’ї»
·
Заходи щодо попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків
·
Заходи щодо здійснення правової освіти учнівської молоді на 2011 –
2015 роки
·
Заходи про посилення уваги до проблеми дітей –
сиріт та дітей, які позбавлені
батьківського піклування.
·
Заходи щодо протидії тероризму.
З боку адміністрації школи ведеться
постійний контроль за відвідуванням учнями навчальних занять. В
навчальному закладі заведено загальношкільну звітність обліку відвідування,
створено систему звірки даних у журналі обліку та класних журналах. Підсумки
відвідування аналізуються педагогом-організатором, класними керівниками,
щомісяця розглядаються на нарадах при директору, періодично на педрадах, радах
профілактики. Вживаються необхідні заходи щодо залучення дітей до навчання. З
учнями та їх батьками проводилась
індивідуальна профілактична робота, направлена на недопущення пропусків
навчальних занять без поважних причин.
Але у виховній роботі було ряд недоліків. Насамперед,
це були пропуски занять учнями без поважних причин. Не сумлінне виконання посадових обов'язків
деякими класними керівниками (не своєчасна здача інформації). Недостатньо
активно працювало учнівське самоврядування.
У
виправленні цих недоліків потрібно активізувати роботу класних керівників,
органів учнівського самоврядування та посилити контроль за відвідуванням учнями
школи.
Рекомендації
вчителям
·
Систематично відмічати кількість
уроків, пропущених дітьми.
·
Посилити контроль над пропусками
занять без поважних причин.
·
Активніше залучати до цього
питання батьківський комітет школи.
Отже, виховна робота в закладі носить системний характер і
забезпечує виховання молодого покоління, здатного задовольняти вимоги сучасного
суспільства.
Немає коментарів:
Дописати коментар