четвер, 3 березня 2016 р.

Екологічна агітбригада

Екологічна агітбригада
1. Музика   (Всі виходять під музику говорять слова і шаг вперед)
1-й учень. Всім! Всім! Всім!
2-й учень. Звертаємось до небайдужих!
3-й учень. Звертаємось до добрих серцем!
4-й учень. Звертаємось до чуйних!
 5-й учень. Звертаємось до розумних!
6-й учень Звертаємось  однодумців
 Всі. Ми! Агітбригада «Паросток!»


1-й учень. Хочемо нагадати!
2-й учень. Хочемо пояснити!
3-й учень. Хочемо достукатись до ваших сердець!
4-й учень. Природа нам - як рідний дім,
5-й учень  Вона усім як мати, 
6-й учень Щоб лад завжди був в домі тім,
Всі разом:  Про це нам треба дбати всім

1-й учень.  Тим хто природу оберігає.
2-й учень.  Тим хто її шанує і поважає
3-й учень Тим кому  щедро всміхаються квіти
4-й учень Тепло та лагідно сонечко світить
5-й учень Кожного дня і кожну хвилинку
                 Оберігаймо всяку тваринку,
                Клаптик землі та всяку рослинку
 6-й учень Тільки добра їм потрібно бажати
                 І намагатись не руйнувати.
Всі разом: Ми — юні охоронці природи

Всі разом: Ми   1-й учень -  екологічна агітбригада Устинівської ЗОШ І-ІІ ступенів!
Всі разом: «ПАРОСТОК».
( піднімають букви з яких утворюють назву )
П- Природі наша
А- активна допомога!
Р – Разом подбаємо про   
О – охорону грунтів
С – садіння дерев, кущів,
Т – твій куточок шкільного двору,
О – організуємо боротьбу зі смітниками!
К – Користуймося природою розумно!
Наш девіз!    «В ДОЛІ ПРИРОДИ - НАША ДОЛЯ»




2. І частинаМузика про квіти,  спів птахів
1-й учень З любові взяв початок світ
Існує він мільйони літ
 (  Галявина лісу. На галявину лісу виходить Матінка – Природа, її супроводжує спів пташок)
М – П.    Який дивовижний красивий світ навкруги!
                  Яке небо, ліси, береги!
                   Квіти щоденно вітають мене,
                  Як я шаную живе все….Земне!
                  Земля – наш дім,
                  А я – його значна частина,
                  Я – не людина, я – природа,
                  Я – саме та велика сила,
                  Що все живе навкруг створила
                  Керую я вітрами, водами, грунтами,
                  Все підкоряється мені,
                  А, ти, людино, не коришся мені
                  Поглянь – но , що зі мною ти зробила.
         ( на галявині з’являються Дух  Лісу, Дух Грунту, Дух Степу, ).
 Дух Лісу.   Вітаємо тебе матінко – природо!
                (всі ввічливо схиляються).
 Дух Степу.  Ми схиляємось перед твоєю мудрістю і красою!
  Дух Грунту.   Життя -  це найголовніше диво!
  Дух Лісу.    А земля – це дім, який побудувало для нас життя !
  Дух Степу.     Життя на Землі не можливе без повітря, води, грунту, рослинного та тваринного   світу!
  Дух Грунту. І все це руйнується самою людиною!
Учень.   Ми знаємо про біди світу. Гинуть ліси, знищуються родючі грунти, в атмосферу   викидають  шкідливі   речовини : гази, аерозолі, пил, сміття. Потоки автомашин отруюють  грунти, повітря. Зникають   десятки видів тварин і рослин, які заносяться до Червоної книги.
         ( Усі з сумом дивляться на природу).
  М.П. А зібрались ми сьогодні, щоб  розказати про особисті болі і власні проблеми. Землі  біда – чиясь вина.
Земля.
Я Земля, красива, розкішна і багата.
Я для всіх вас, як рідна мати.
Я вас пестила, гріла, любила,
Так навіщо мене погубили?
Чом пшениця і жито не родить?
Чом зруйнований грунт та городи?
А рілля без вітрів висихає?
І грунтів чорноземних - родючих вже майже немає

                 3.Пісня
Сумно, сумно аж за край,
Ну, чого ж ти плачеш? Краще заспівай.
Слізьми горя не заллєш,
Посміхнися, Земле, поки в нас ще є:
Чиста вода у джерелі,
Шовкові трави у росі,
В саду вишневім ще співають солов’ї.
Одна в нас мрія у житті –
Грунти родючі зберегти
Грунти родючі в нашім краї  зберегти
Дух Лісу.     Людино, розумна істото,
Ти можеш усе на землі:
 Відсунути можеш потопи,
 До космосу шлеш кораблі,
Дух Степу.    Оазис з пустелі зробити
 І штучні розлити моря,
 Науці дороги відкрити..
                        Та нині страждає земля!
Дух груну.Ти чуєш, велична людино,
                        Цей поклик природи в душі?
                        «Я гину, я гину, я гину!
                        Будь ласка, мене збережи!»
М.Природа. Природа я, природа, така собі страшна.
                  Мене занапастили, не вклали ні гроша.
                  Нема в людині честі, і совісті нема,
                   Вона мене уморить, залишиться сама.
4. Пісня на мотив ( Земля в ілюмінаторі)
Грунти наші забруднені - 2раза
Повітря чистого давно нема
Тужу я  за загубленим - 2раза
За всім тим, що так щедро нам дала.
Родючі чорноземи вже -2рази
Людина забруднила на роки
Давайте всі візьмемося -2 рази
Грунти наші родючі берегти.
Приспів (Взявшись за роки всі)
І сниться нам не рокіт космодромів
Не бідні та спустошені поля
А сниться нам трава зелена в полі
Відроджена, відроджена земля.
 (обходить з капелюхом «Подайте на вирішення екологічних проблем»)



1-й учень.Стародавня народна приказка мудро вчить – 
“Держімося Землі, бо Земля держить нас.” (елемент нар. творчості)
 2-й учень Напевно всі ми любимо природу, милуємося її чарівною красою,
Але, мабуть, не всі задумуються над тим, що природа – ще наша домівка.
З 1992 року територія України оголошена зоною екологічної кризи.
5-й учень Охорона ґрунтів стає нині особливо актуальною в зв'язку із зростаючим приростом населення Землі та продовольчою проблемою.
6-й учень Людство використовує для сільського господарства лише 1,43 млрд. га орних земель, що становить близько 10,4% суші, або 2,95% всієї поверхні земної кулі.
Про Устинівку
4.Щось не те у нас в Устинівці
Щось не все в порядку,
сади вишневі похилились,
Хрущі давно вже не гудуть,
лише жуки ті колорадські,
картоплю день і ніч гризуть.
Жайворонкив полі вже не співать,
Пестициди й хімікати грунти розорють
На городах наших огірки не родять,
Хмари з кислотними дощами
Дуже часто ходять.
5. Устинівко!
Не помирай, наш квітучий край,
Краса? Пильніш дивися
Де тут вона? Сміття навколо й бруд
У сміттєзбірник наш лісок перетворився
Розсадник всіх мікробів бачу тут
Пляшки, бляшанки, квітки не знайти
О, люди, хто нам розум, позичать?
Хто нас навчать природу берегти?
 (Земля і М.П. взявшись за руки говорять під музику )
М.П.
А нам би дуже хотілося
Щоб степ покритий був травою
І різнобарв’ям квітів запашних.
Земля
Людино!  Не розорюй все підряд сохою
А клаптик цілини
залиш
 М.П.
Щоб фрукти й овочі для тебе.
Несли лиш чистий вітамін
Земля
Господарювати так вам треба,
Щоб грунт не знав шкідливих 
змін


ІІ частина
1-й учень Важливою властивістю ґрунтів є їх родючість. Завдяки їй грунт є головним джерелом сільськогосподарських продуктів та інших рослинних ресурсів, основою забезпечення добробуту населення.
2-й учень.Ревуть та стогнуть земні простори
Від
наших   рясних бур'янів,
Земля не винна  в цьому горі,
Що має таких господарів.
3-й учень Невже вам люди байдуже буде,
Як землям ради не дадуть
Куди не гляне людське око
Поля кругом в амброзії цвітуть.
4-й учень Ніхто землі не захищає
І обробляють як небудь
А коли вродить щедро нива
З землі святої все згребуть
Сценка: (йде чоловік, а назустріч учні-екологи)
- Дядьку, а що це ви робите?
- Гілок нарубаю , буду топити в хаті, а що?
- Топити, грітися  - це добре..
- А ви знаєте, коли знишують посадки, то вітри, які у нас в степовому краю часто гуляють, здувають верхній родючий шар грунту.
- Висихання грунтів відбувається.
- Знижується врожайність.
 (Співають дівчата, підходячи до чоловіка ОЙ у полі два дубки)
 Лісосмуги тут були
З місяченьком в танок йшли
А тепер тут кураї, кураї
Женуть вітри гультяї.
Зажурилися поля,
Бо без захисту земля.
Залишають нам роки,
Свіжозрубані пеньки
Ой у
лісочкиі два дубки , два дубки
Залишились ще поки.
Чоловік . (кидає сокиру) Ну я зрозумів, а от якби це ще всі люди зрозуміли.


5-й учень-еколог  Через вітрову ерозію щороку землі України втрачають близько 24 млн. тон гумусу.
6-й учень-еколог Природний темп відновлення родючого шару ґрунту – 1 сантиметр за 100 років цей процес дуже повільний ,  щороку з обороту випадає 5-7 млн. га різних земельних угідь.
1-й учень Тому охорона ґрунтів, раціональне використання, збереження та підвищення їх родючості - неодмінна умова дальшого економічного прогресу суспільства, основна народногосподарська проблема для всіх країн світу.

ІІІ частина
2-й учень Ще природі в нас псують життя
Всюдисущі звалища сміття:
В лісосмугах, поблизу водойми...
Що робить з проблемою такою
(Пісня під мелодію  “Ваше благородіє” співають хлопці)
Слухайте, панове,
Про земну поверхню,
Так, мені здається,
Оболонку верхнюю, -
Як її порили, - Господи, прости!(2 рази)
Треба залатати, в норму привести.
А сміття позбутися?
Теж – таки питання.
На землі є звалища -
проблема не остання             
Ось вам переробка, не втрачайте шанс
Це - єдиний виданий на життя аванс

Софія розносить буклети «Не викидати гроші на ветер»
3-й учень
А вся справа в тім, що, бачте, нині
 Є в селі в нас люди, а є — свині,
 Що про власну дбають «благодать»,
 Їм на світ навколишній плювать,
 Бо не тямлять, що у цьому світі 
 Їм самим і дітям їхнім жити.
 А яким же буде це життя,
 Коли навкруги ще є сміття?
4-й учень
 Ми поки що не можемо самі ви­рішити екологічних проблем нашого невеличкого селища. Але дещо ми можемо зробити


5-й учень
-         Запрошуємо на хвилинку економіки!
-         музика
1-й учень Вивіска перша «Прийом склотари» 
-         Намагайтеся купувати напої у скляних пляшках, які можна використати багато разів, здавати в магазин
2-й ученьВивіска друга «Магазин «секонд хенд»
- Одяг, який ви вже не носите, можна віддати нужденним
3-й ученьВивіска «Зімята бляшанка»
-  Перш, ніж викинути консервні бляшанки, вимийте їх і зімніть
4-й ученьВивіска 4 «ПІНОПЛАСТУ-НІ!
-  Намагайтеся не користуватися пінопластом, тому що він практично не розкладається в природі
5-й учень вивіска 5 малюнок дерево
-  Посадіть дерево, зберігайте грунти від руйнування
6-й учень
- І тоді в нашому домі буде завжди порядок!
(Слова Софії)
 Софія.       Я проводу експрес опитування.     А що можете зробити ви, щоб покращити стан довкілля, забезпечити наше виживання і виживання наступних поколінь?
Роздам стрічки ви піднімаєте їх, коли звучить запитання: зелені – посади дерево, жовта зберегти грунти від забруднень, блакитна – не за смічувати земну поверхню. (роздаються кольорові стрічки)
А тепер погляньмо на ваші відповіді
Що ж може зробити кожен з вас?...
- зелена смужка –  посадити дерево
- жовта смужка – зберігати грунти від забруднень
- блакитна смужка – не засмічувати земну поверхню
- біла смужка –
Тепер ми бачимо, що кожен з вас може все. Зробивши цей маленький особистий внесок – зусилля усіх перетворяться на могутню співпрацю, що може врятувати нашу планету, наш рідний край, і все знову будуть квітнути квіти – символи квітучої Української землі.


ІV частина
1-й  учень-еколог
Ми село прибираємо,
І дерева саджаємо —
Варто лиш відступити зимі.
В парку біля школи,
На вулиці  і біля двору,—
Хто наводить тут лад?
(Всі разом). Ми!

2-й  учень-еколог
Хочеться звернутися до ровесників.
Любі друзі!
Разом спробуймо врятувати Землю відекологічної катастрофи.
   3-й  учень-еколог
  Ми молоді, сильні, будемо й мудрі. Давайте усвідомимо, що ми – частинка планети, що її доля в наших руках.
4-й  учень-еколог
  Врятуймо Землю! Якщо кожен із вас врятує маленьку Батьківщину – свій рідний край – то через десятки, а може і сотні років, він озветься в серцях вдячним дзвоном.
5-й  учень-еколог
Ми хочемо звернутися і до нової влади, до голови селища.
6-й  учень-еколог
  Чолом б’ємо із славної школи
   Згляньтеся на наші біди, муки і страждання.
1-й  учень-еколог
Ми молоде покоління, чисті душею і помислами, хочемо купатися у чистих річках, дивитися у чисте небо, пити чисту воду, їсти чисті продукти, вирощені на наших дорогоцінних родючих чорноземах
2-й  учень-еколог
Донесіть до відома високих чинів у Верховній Раді, що екологія – це наша спільна проблема і в битві з природою переможців немає.
3-й  учень-еколог
А це наші дарунки. Ми хочемо їх вручити членам журі.(Корзина з речами)
 4-й  учень-еколог
Передайте, будь ласка, нашим мужам високим ось це перо. Нехай тільки мудрі накази ним підписують.
5-й  учень-еколог
  А шишку, щоб коли будуть наші права відстоювати, то щоб менше шишок падало їм на голови.
6-й  учень-еколог
  А цей горіх – нехай вони будуть міцними в своїх переконаннях.
1-й  учень-еколог
 Вручаємо вам насіння квітів. Зробіть життя наше квітучим і пахучим.
Пісня ( на музику « Шарманки»)
 Ридає природа, страждає планета,
Земля ерозійна і в чорних тенетах.
Рослин ми не бачим, їмо хімікати,
Живе все кричить нам: «Нас треба спасати
Пр-в. Чи будуть ці дні небувалії,
          Чи прийдуть часи без аварій?
          Невже ця планета загублена,
          Бо в нас всі грунти  вже забруднені.(звучить музика)

під музику говорять слова
2-й  учень-еколог
   Прости нам , Природо, спалені ліси.
                  Прости ґрунти збіднілі й неродючі.
                  І атом той, що вирвався на волю,
                 Перевернув людську нелегку долю.
 3-й  учень-еколог
    Прости нас,Природо, все ж таки  прости,
                  Бо голова всьому живому, ти
                  Можливо, розум людства не засне,
                  І він проснеться, і тебе спасе.

4-й  учень-еколог
-         Для нас важливо, щоб на землі життя не спинилось,
5-й  учень-еколог
-         Щоб вранішнє сонце умившись в росі нам в очі дивилось.
Всі- МИ:   шаг вперед
6-й  учень-еколог
1-й  учень-еколог
 -Захисники природи, бережем грунти і води,
2-й  учень-еколог
 - І несемо слово в люди, хай воно повчальним буде.
3-й  учень-еколог
 -Хай чиюсь зупинить руку, хай всім стане за науку.
4-й  учень-еколог
 - Хай навчить на світі жити, світ прекрасний захистити
5-й  учень-еколог
 - Від людських жорстоких дій
Всі- Стань і ти
із нами в стрій.
6-й  учень-еколог
-         І на творчім нашім злеті поможи своїй планеті
За нащадків ти подбай,
Всі- зроби кращим рідний край
Устиніко,  процвітай










Немає коментарів:

Дописати коментар