Екологічна
агітбригада
1. Музика (Всі виходять під музику говорять слова
і шаг вперед)
1-й учень. Всім! Всім!
Всім!
2-й учень. Звертаємось до
небайдужих!
3-й учень. Звертаємось до
добрих серцем!
4-й учень. Звертаємось до
чуйних!
5-й учень. Звертаємось до розумних!
6-й учень Звертаємось однодумців
Всі. Ми! Агітбригада «Паросток!»
1-й учень. Хочемо нагадати!
2-й учень. Хочемо пояснити!
3-й учень. Хочемо достукатись
до ваших сердець!
4-й учень. Природа нам - як
рідний дім,
5-й учень Вона усім як мати,
6-й учень Щоб лад завжди був в
домі тім,
Всі разом: Про це нам треба дбати всім
1-й учень. Тим хто природу оберігає.
2-й учень. Тим хто її шанує і поважає
3-й учень Тим кому щедро всміхаються квіти
4-й учень Тепло та лагідно
сонечко світить
5-й учень Кожного дня і кожну
хвилинку
Оберігаймо всяку тваринку,
Клаптик землі та
всяку рослинку
6-й учень Тільки
добра їм потрібно бажати
І намагатись не руйнувати.
Всі разом: Ми — юні
охоронці природи
Всі разом: Ми 1-й учень -
екологічна агітбригада Устинівської ЗОШ І-ІІ ступенів!
Всі разом: «ПАРОСТОК».
( піднімають букви з яких
утворюють назву )
П- Природі наша
А- активна допомога!
Р – Разом подбаємо про
О – охорону грунтів
С – садіння дерев, кущів,
Т – твій куточок шкільного
двору,
О – організуємо боротьбу зі смітниками!
К – Користуймося природою
розумно!
Наш девіз! «В ДОЛІ ПРИРОДИ - НАША ДОЛЯ»
2. І частинаМузика про
квіти, спів птахів
1-й учень З любові взяв початок світ
Існує він мільйони літ
(
Галявина лісу. На галявину лісу виходить Матінка – Природа, її
супроводжує спів пташок)
М – П. Який дивовижний красивий світ навкруги!
Яке небо, ліси,
береги!
Квіти щоденно
вітають мене,
Як я шаную живе
все….Земне!
Земля – наш дім,
А я – його значна
частина,
Я – не людина, я –
природа,
Я – саме та велика
сила,
Що все живе навкруг
створила
Керую я вітрами,
водами, грунтами,
Все підкоряється
мені,
А, ти, людино, не
коришся мені
Поглянь – но , що
зі мною ти зробила.
( на галявині з’являються Дух Лісу, Дух Грунту, Дух Степу, ).
Дух Лісу. Вітаємо тебе матінко – природо!
(всі ввічливо схиляються).
Дух Степу. Ми схиляємось перед твоєю мудрістю і красою!
Дух Грунту. Життя - це найголовніше диво!
Дух Лісу. А земля – це
дім, який побудувало для нас життя !
Дух Степу. Життя на
Землі не можливе без повітря, води, грунту, рослинного та тваринного світу!
Дух Грунту. І все це руйнується
самою людиною!
Учень. Ми знаємо про
біди світу. Гинуть ліси, знищуються родючі
грунти, в атмосферу викидають
шкідливі речовини : гази,
аерозолі, пил, сміття. Потоки автомашин отруюють грунти, повітря.
Зникають десятки видів тварин і рослин,
які заносяться до Червоної книги.
( Усі з сумом дивляться на природу).
М.П. А зібрались ми сьогодні, щоб розказати про особисті болі і власні
проблеми. Землі біда – чиясь вина.
Земля.
Я Земля, красива, розкішна і багата.
Я для всіх вас, як рідна мати.
Я вас пестила, гріла, любила,
Так навіщо мене погубили?
Чом пшениця і жито не родить?
Чом зруйнований грунт та городи?
А рілля без вітрів висихає?
І грунтів чорноземних - родючих
вже майже немає
3.Пісня
Сумно, сумно аж за край,
Ну, чого ж ти плачеш? Краще заспівай.
Слізьми горя не заллєш,
Посміхнися, Земле, поки в нас ще є:
Чиста вода у джерелі,
Шовкові трави у росі,
В саду вишневім ще співають солов’ї.
Одна в нас мрія у житті –
Грунти родючі зберегти
Грунти родючі в нашім краї зберегти
Дух Лісу.
Людино, розумна істото,
Ти можеш усе на землі:
Відсунути можеш потопи,
До
космосу шлеш кораблі,
Дух Степу. Оазис з пустелі зробити
І штучні
розлити моря,
Науці
дороги відкрити..
Та нині страждає земля!
Дух груну.Ти чуєш, велична людино,
Цей поклик природи в
душі?
«Я гину, я гину, я
гину!
Будь ласка, мене
збережи!»
М.Природа. Природа я, природа,
така собі страшна.
Мене занапастили, не вклали ні гроша.
Нема в людині честі, і совісті нема,
Вона мене уморить, залишиться сама.
4. Пісня на мотив ( Земля в
ілюмінаторі)
Грунти наші забруднені -
2раза
Повітря чистого давно
нема
Тужу я за загубленим - 2раза
За всім тим, що так
щедро нам дала.
Родючі чорноземи вже
-2рази
Людина забруднила на
роки
Давайте всі візьмемося
-2 рази
Грунти наші родючі
берегти.
Приспів (Взявшись за
роки всі)
І сниться нам не рокіт
космодромів
Не бідні та спустошені
поля
А сниться нам трава
зелена в полі
Відроджена, відроджена
земля.
(обходить з капелюхом «Подайте на вирішення
екологічних проблем»)
1-й учень.Стародавня
народна приказка мудро вчить –
“Держімося Землі, бо Земля держить нас.” (елемент нар. творчості)
2-й учень Напевно всі ми любимо природу, милуємося її чарівною
красою,
Але, мабуть, не всі задумуються над тим, що природа –
ще наша домівка.
З 1992 року територія України оголошена зоною
екологічної кризи.
5-й учень Охорона ґрунтів стає нині
особливо актуальною в
зв'язку із зростаючим приростом населення Землі та продовольчою проблемою.
6-й учень Людство використовує для сільського господарства лише
1,43 млрд. га орних земель, що становить близько 10,4% суші, або 2,95% всієї
поверхні земної кулі.
Про Устинівку
4.Щось не те у нас в Устинівці
Щось не все в порядку,
сади вишневі похилились,
Хрущі давно вже не гудуть,
лише жуки ті колорадські,
картоплю день і ніч гризуть.
Жайворонкив полі вже не співать,
Пестициди й хімікати грунти розорють
На городах наших огірки не родять,
Хмари з кислотними дощами
Дуже часто ходять.
5. Устинівко!
Не помирай, наш квітучий край,
Краса? Пильніш дивися
Де тут вона? Сміття навколо й бруд
У сміттєзбірник наш лісок перетворився
Розсадник всіх мікробів бачу тут
Пляшки, бляшанки, квітки не знайти
О, люди, хто нам розум, позичать?
Хто нас навчать природу берегти?
(Земля і М.П. взявшись за руки
говорять під музику )
М.П.
А нам би
дуже хотілося
Щоб степ
покритий був травою
І різнобарв’ям квітів запашних.
Земля
Людино! Не розорюй все підряд сохою
А клаптик цілини залиш
А клаптик цілини залиш
М.П.
Щоб фрукти
й овочі для тебе.
Несли лиш чистий вітамін
Земля
Несли лиш чистий вітамін
Земля
Господарювати
так вам треба,
Щоб грунт не знав шкідливих змін
Щоб грунт не знав шкідливих змін
ІІ частина
1-й учень Важливою властивістю ґрунтів є їх родючість. Завдяки їй грунт є головним
джерелом сільськогосподарських продуктів та інших рослинних ресурсів, основою
забезпечення добробуту населення.
2-й учень.Ревуть
та стогнуть земні простори
Від наших рясних бур'янів,
Земля не винна в цьому горі,
Що має таких господарів.
3-й учень Невже вам люди байдуже буде,
Як землям ради не дадуть
Куди не гляне людське око
Поля кругом в амброзії цвітуть.
4-й учень Ніхто землі не захищає
І обробляють як небудь
А коли вродить щедро нива
З землі святої все згребуть
Від наших рясних бур'янів,
Земля не винна в цьому горі,
Що має таких господарів.
3-й учень Невже вам люди байдуже буде,
Як землям ради не дадуть
Куди не гляне людське око
Поля кругом в амброзії цвітуть.
4-й учень Ніхто землі не захищає
І обробляють як небудь
А коли вродить щедро нива
З землі святої все згребуть
Сценка: (йде чоловік, а назустріч учні-екологи)
- Дядьку, а що це ви
робите?
- Гілок нарубаю , буду
топити в хаті, а що?
- Топити, грітися - це добре..
- А ви знаєте, коли
знишують посадки, то вітри, які у нас в степовому краю часто гуляють, здувають
верхній родючий шар грунту.
- Висихання грунтів
відбувається.
- Знижується врожайність.
(Співають дівчата, підходячи до чоловіка ОЙ у полі два дубки)
Лісосмуги тут
були
З місяченьком в танок йшли
А тепер тут кураї, кураї
Женуть вітри гультяї.
Зажурилися поля,
Бо без захисту земля.
Залишають нам роки,
Свіжозрубані пеньки
Ой у лісочкиі два дубки , два дубки
Залишились ще поки.
З місяченьком в танок йшли
А тепер тут кураї, кураї
Женуть вітри гультяї.
Зажурилися поля,
Бо без захисту земля.
Залишають нам роки,
Свіжозрубані пеньки
Ой у лісочкиі два дубки , два дубки
Залишились ще поки.
Чоловік . (кидає сокиру)
Ну я зрозумів, а от якби це ще всі люди зрозуміли.
5-й учень-еколог Через вітрову ерозію
щороку землі України втрачають близько 24 млн. тон гумусу.
6-й учень-еколог Природний
темп відновлення родючого шару ґрунту – 1 сантиметр за 100
років цей процес дуже повільний , щороку з обороту випадає 5-7 млн. га різних
земельних угідь.
1-й учень Тому охорона ґрунтів, раціональне використання,
збереження та підвищення їх родючості - неодмінна умова дальшого економічного
прогресу суспільства, основна народногосподарська проблема
для всіх країн світу.
ІІІ частина
2-й
учень Ще природі в нас псують
життя
Всюдисущі звалища сміття:
В лісосмугах, поблизу водойми...
Що робить з проблемою такою
(Пісня під мелодію “Ваше
благородіє” співають хлопці)
Слухайте, панове,
Про земну поверхню,
Так, мені здається,
Оболонку верхнюю, -
Як її порили, - Господи, прости!(2 рази)
Треба залатати, в норму привести.
А сміття позбутися?
Теж – таки питання.
На землі є звалища -
проблема не остання
Ось вам переробка, не втрачайте шанс
Це - єдиний виданий на життя аванс
Софія
розносить буклети «Не викидати гроші на ветер»
3-й учень
А вся справа в тім, що, бачте,
нині
Є в селі в нас люди, а є — свині,
Що про власну дбають «благодать»,
Їм на світ навколишній плювать,
Бо не тямлять, що у цьому світі
Їм самим і дітям їхнім жити.
А яким же буде це життя,
Коли навкруги ще є сміття?
4-й учень
Ми поки що не можемо самі вирішити
екологічних проблем нашого невеличкого селища. Але дещо ми можемо зробити
5-й учень
-
Запрошуємо на хвилинку економіки!
-
музика
1-й учень Вивіска перша «Прийом склотари»
-
Намагайтеся купувати напої у скляних пляшках, які можна
використати багато разів, здавати в магазин
2-й ученьВивіска друга «Магазин «секонд хенд»
- Одяг, який ви вже не
носите, можна віддати нужденним
3-й ученьВивіска «Зім’ята бляшанка»
- Перш, ніж викинути консервні бляшанки,
вимийте їх і зімніть
4-й ученьВивіска 4 «ПІНОПЛАСТУ-НІ!
- Намагайтеся не користуватися пінопластом, тому що він практично не
розкладається в природі
5-й учень вивіска 5 малюнок дерево
- Посадіть дерево, зберігайте грунти від
руйнування
6-й учень
- І тоді в нашому домі буде завжди порядок!
(Слова Софії)
Софія. Я проводу експрес опитування. А що можете зробити ви, щоб покращити стан довкілля,
забезпечити наше виживання і виживання наступних поколінь?
Роздам стрічки ви піднімаєте їх, коли звучить запитання: зелені – посади
дерево, жовта зберегти грунти від забруднень, блакитна – не за смічувати земну
поверхню. (роздаються кольорові стрічки)
А тепер погляньмо на ваші відповіді
Що ж може зробити кожен з вас?...
- зелена смужка – посадити дерево
- жовта смужка – зберігати грунти від забруднень
- блакитна смужка – не засмічувати земну поверхню
- біла смужка –
Тепер ми бачимо, що кожен з вас може все. Зробивши цей
маленький особистий внесок – зусилля усіх перетворяться на могутню співпрацю,
що може врятувати нашу планету, наш рідний край, і все знову будуть квітнути квіти – символи
квітучої Української землі.
ІV частина
1-й учень-еколог
Ми село прибираємо,
І дерева саджаємо —
Варто лиш відступити зимі.
В парку біля школи,
На вулиці і біля двору,—
Хто наводить тут лад?
(Всі разом). Ми!
2-й учень-еколог
Хочеться звернутися до ровесників.
Любі друзі!
Разом спробуймо врятувати Землю відекологічної
катастрофи.
3-й учень-еколог
Ми молоді, сильні, будемо й мудрі.
Давайте усвідомимо, що ми – частинка планети, що її доля в наших руках.
4-й учень-еколог
Врятуймо Землю! Якщо кожен із вас
врятує маленьку Батьківщину – свій рідний край – то через десятки, а може і сотні
років, він озветься в серцях вдячним дзвоном.
5-й учень-еколог
Ми хочемо звернутися і до нової влади, до голови селища.
6-й учень-еколог
Чолом б’ємо із славної школи
Згляньтеся на наші біди, муки і
страждання.
1-й учень-еколог
Ми молоде покоління, чисті душею і помислами, хочемо
купатися у чистих річках, дивитися у чисте небо, пити чисту воду, їсти чисті
продукти,
вирощені на наших дорогоцінних родючих чорноземах.
2-й учень-еколог
Донесіть до відома високих чинів у Верховній Раді, що
екологія – це наша спільна проблема і в битві з природою переможців немає.
3-й учень-еколог
А це наші дарунки. Ми хочемо їх вручити членам журі.(Корзина
з речами)
4-й учень-еколог
Передайте, будь ласка, нашим мужам високим ось це
перо. Нехай тільки мудрі накази ним підписують.
5-й учень-еколог
А шишку, щоб коли будуть наші
права відстоювати, то щоб менше шишок падало їм на голови.
6-й учень-еколог
А цей горіх – нехай вони будуть
міцними в своїх переконаннях.
1-й учень-еколог
Вручаємо
вам насіння квітів. Зробіть життя наше квітучим і пахучим.
Пісня ( на музику « Шарманки»)
Ридає природа, страждає планета,
Земля ерозійна і в чорних тенетах.
Рослин ми не бачим, їмо хімікати,
Живе все кричить нам: «Нас треба спасати!»
Пр-в. Чи будуть ці дні небувалії,
Чи прийдуть часи без аварій?
Невже ця планета загублена,
Бо в нас всі грунти вже забруднені.(звучить музика)
під музику говорять слова
2-й учень-еколог
Прости нам , Природо, спалені
ліси.
Прости ґрунти збіднілі й неродючі.
І атом той, що вирвався на волю,
Перевернув людську нелегку долю.
3-й учень-еколог
Прости
нас,Природо, все ж таки прости,
Бо голова всьому живому, ти
Можливо, розум людства не засне,
І він проснеться, і тебе спасе.
4-й учень-еколог
-
Для нас важливо, щоб на землі життя не спинилось,
5-й учень-еколог
-
Щоб вранішнє сонце умившись в росі нам в очі дивилось.
Всі- МИ: шаг вперед
6-й учень-еколог
6-й учень-еколог
1-й учень-еколог
-Захисники природи, бережем грунти і води,
2-й учень-еколог
2-й учень-еколог
- І несемо слово в люди, хай воно повчальним
буде.
3-й учень-еколог
3-й учень-еколог
-Хай чиюсь зупинить руку, хай всім стане за
науку.
4-й учень-еколог
4-й учень-еколог
- Хай навчить на світі жити, світ прекрасний
захистити
5-й учень-еколог
5-й учень-еколог
- Від людських жорстоких дій
Всі- Стань і ти із нами в стрій.
6-й учень-еколог
Всі- Стань і ти із нами в стрій.
6-й учень-еколог
-
І на творчім
нашім злеті поможи своїй планеті
За нащадків ти подбай,
За нащадків ти подбай,
Всі- зроби кращим рідний край
Устиніко, процвітай
Немає коментарів:
Дописати коментар